Thursday, December 25, 2008

Thou shalt listen to Atom Heart Mother by Pink Floyd

Dalam sejarah imaginasi manusia, karya - karya yang paling hebat adalah William Shakespeare Romeo and Juliet, dan Beethoven Fifth and Ninth Symphony. Personally, saya rasa karya paling hebat dalam imaginasi manusia adalah lagu Atom Heart Mother oleh pink floyd.

Anda boleh mendengar lagu ini di Youtube. Malangnya, oleh kerana lagu ini terlalu panjang, ia telah dibahagikan kepada empat suite atau empat bahagian.


Saya juga rasa lagu ini patut diletakkan sebagai the 11th commandment dari kitab torah. Semua remaja berumur 17 - 21 harus dengar lagu ini. Ia seperti bersunat. Cuma awak kena dengar lagu pink floyd.

Kepada lelaki, mungkin awak selalu dengar soalan "Kau sunat umur brapa ah?". Tetapi, dengan 11th commandment ini, awak akan ditanya "Kau dengar Atom Heart Mother umur brapa ah?". Atau "Lepas spm ni kau nak buat apa?" jawabnya "Aku rasa aku nak dengar Atom Heart Mother lah"

Jadi saya menyeru kepada followers - followers saya dan kepada sesiapa saja yang ingin mengikut cult saya, sila lah dengar Atom Heart Mother. ATAU KAU DIPANCUNG DI DEPAN KELUARGA KAU!!

3 comments:

Anonymous said...

cuaklah lagu nii.

- aku dengar, rasa macam kena baptize. dahlah hari terakhir 2008, betul2 rasa suci. hahahahah.

God of HellFire said...

lu nak kene pukul ke?

Dr. Yudi Purnadi said...

err...emak dan bapa saya pun mendengar atom heart mother suatu ketika dahulu (early 80s)..mereka amat mendalami musik Pink Floyd seperti saya juga la kiranya.