Sunday, July 20, 2008

mereka pun macam kita jugak.

(Shabery di dalam kereta. Sedang menunggu seseorang diluar rumah. Out-focus:ANWAR buka pintu rumah. Dia sedang memakai kain pelekat dan baju pegoda.)



ANWAR: Tunggu jap Shabery! Aku tinggal nak pakai jaket je! Kau nak air tak??

SHABERY: Tak payah lah!

(SHABERY sighs. Anwar masuk rumah balik. LATER: Anwar keluar bawak sepasang kasut dan sebotol air. Anwar masuk kereta)

ANWAR: Kau nak air tak?

SHABERY: Takpe.

(ANWAR pakai kasut dalam kereta)

ANWAR: Kau tau, tadi aku main game Guitar Hero 3...

SHABERY: Kau dah lepas on expert ke?

ANWAR: Itu aku nak cakap kat kau ni, aku boleh main gitar betul je lah. Sebab aku dah tau mcm mana nak main semua lagu dalam guitar hero 3 tuh. Aku tak suka lah. Sebab ada 5 buttons kan??--

SHABERY: Apa - apa je lah, Nuar.

ANWAR: -- kalau gitar betul ada 6 tali --

SHABERY: Apa - apa je lah, Nuar.

ANWAR: Kalau ada 6 buttons aku main lah. Ikut logic.

SHABERY: Apa - apalah, Nuar.

ANWAR: Kau nervous pasal debate ke? Aku ada ubat untuk kau.

(ANWAR mengeluarkan sebalut M. J. dari poketnya dan berikan kepada Shabery. Shabery mengambil dan membakar)

ANWAR: hehe. Aku pun ada gak. Hehe.

(ANWAR mengeluarkan lagi sebalut dan membakar)

SHABERY: Aku ada lagu untuk kau.

(SHABERY memasang lagu Insane in the Membrane.)

ANWAR: Kau dengar lagu Cypress Hill? Aku dah tak larat. Lagipun aku dah dengar lagu - lagu lain sekarang.

SHABERY: Kau dah tak dengar Cypress Hill?? Kau gila ape?

ANWAR: Tak, aku dah tak larat. Kau tak dengar ape aku cakap ke tadi? Anyway, aku sekarang dah agak suka electronica.

SHABERY: Electronica?

ANWAR: Ye. Haritu aku pergi ada concert dekat mana ntah. Aku dengar deorang ni layan beb. Aku terasa muda bila aku dengar lagu - lagu deorang.

SHABERY: Kau sentiasa nampak muda, Nuar..

(Shabery mengrapatkan badannya)

ANWAR: Kau ckp ape nih?

SHABERY: Takde. Orang rumah aku suruh check. Kau ni gay betul ke?

ANWAR: Heih.. Isteri kau dari dulu sampai sekarang asyik menyibuk.

SHABERY: Biasa lah. Kau dah tengok Dark Knight?

ANWAR: Aku pegi pakai baju Batman hari tu. Aku pegi dengan Ibie. Ibie pakai baju joker.

SHABERY: Ibie? Sape Ibie?

ANWAR: Ibrahim Ali. Mula - mula aku nak jadi joker. Tapi Ibie cakap Joker nanti nampak macam aku jahat. Baik aku jadi Batman. Walaupun nampak jahat, tapi baik. Eh. Kau tau tak? Haritu Mahathir sms aku.

SHABERY: Dia cakap ape?

ANWAR: Dia ajak tengok WALL - E.

SHABERY: Owh. Eh. Kita nak sampai dah ni. Nak buang mana nih?

ANWAR: Kau campak je tepi tingkap.

(clip ANWAR sedang berdebat)

ANWAR: Saya cuma mintak Barisan Nasional... (VOICE - OVER) Patut ke aku tengok cerita WALL-E dengan Mahathir? Tapi Ibie dah siapkan baju EVE dia.

(clip SHABERY dengan air liur di bibir.)

SHABERY: Dia dulu menentang Tun Dr. Mahathir. (VOICE - OVER) Aku sepatutnya minum air tadi.