Thursday, July 17, 2008

suatu hari di hari raya.

Bunyi TV terbuka.

ALLY ISKANDAR: Assalamualaikum saya ucapkan pada semua penonton di luar sana. Saya Ally Iskandar dan saya akan menjadi hos anda pada hari yang mulia ini. Sebelum saya memulakan rancangan ini, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Rexona White Baru kerana telah menyumbangkan kepada rancangan hari ini. "Dengan Rexona White Baru, anda pasti berkeyakinan!".

Mari kita ke segmen "Tetamu Sangat Hangat"!

(theme song : Segment Tetamu Sangat Hangat.)

ALLY ISKANDAR: Tetamu saya pada hari ini, tidak lain, tidak bukan, Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Najib. Thank you for joining us, Naje.

NAJIB: It has always been my pleasure, Al.

ALLY ISKANDAR: Kemudian, tetamu kita kedua ialah, Pak Lah sendiri. Terima kasih kerana menghadiri rancangan ini walaupun menghadapi masalah bangun pagi. haha.

(semua gelak: najib, pak lah, ally and the audience)

PAK LAH: Betul tu Ally. Haha.

ALLY ISKANDAR: Kemudian kita ada Anwar Ibrahim. Selamat kembali, A.I. Nampak gayanya kita tidak perlu 50 orang polis untuk datang ke rumah anwar ibrahim untuk bawa dia ke sini, eh?

(semua gelak)

ANWAR: Saya tidak setuju!!!

(the audience senyap. tense.)

ANWAR: I'm just fuckin' with you guys!!! HAHA!! Disebabkan semua saya nak tentang, saya cakap lah tak setuju. Get it? Haha. I fuckin love it here, man. It's good to be back.

(audience gelak)

(anwar letak tangan di atas peha Ally. Audience senyap)

ANWAR: I'm just fuckin with you guysss!!! Haha!!!

(audience gelak dan tepuk tangan balik; suka betul deorang ni)

ALLY ISKANDAR: Dan tetamu kita seorang lagi ialah Raja. Raja apa? Raja Petra!

RAJA PETRA: Jgn over sangat, Ally. We don't want anyone to know that you're on meth now do we?

ALLY ISKANDAR: Wow. Awak betul - betul tahu pasal semua rahsia kerajaan dan semua orang.

(Raja Petra nods.)

ALLY ISKANDAR: First sekali saya ingin mengucapkan tahniah kepada Anwar kerana anaknya, Nurul Izzah, telah berjaya mendapat kerusi di lembah pantai. How do you feel?

ANWAR: Well, I feel great !! Haha! I feel wonderful !! You know? Haha! I'm very proud of my daughter. She is one day going to be a very important person in the history of mankind and universe.

ALLY: Wow. Jauh bercita - cita nampak?

(semua gelak)

ANWAR: Haha! Biasalah ! Anyway, she is being very matured at such young age. I mean, yeah.

ALLY: Ok, the big question. When is she going to get married??

ANWAR: Haha!! Memang big question pun tu!! Haha!!

PAK LAH: Betul tu, Nuar. Haha! High five!!!

(Anwar pak Lah high five)

ANWAR: Saya tak pasti bila dia akan kahwin.

PAK LAH: Nuar, aku ada anak menantu. Khairy namanya.

(semua gelak)

PAK LAH: Hahaha!!

ANWAR (gelak sampai susah nak cakap): Fuck you! Haha! Fuck you !

ALLY ISKANDAR: So, najib, tahun ini untuk valentine's day. Awak nak bagi apa kat awak punya special someone?

NAJIB: Saya...

RAJA PETRA: Mesti nak bagi bom c-4 kan?

(semua gelak, PAK LAH high five RAJA PETRA, ANWAR dah tersandar kat sofa. Najib lap air mata. Ally geleng kepala)

NAJIB: Mungkin. Haha ! Tak ! Uhm. Saya dah plan a trip untuk saya dan my special someone ke Tunisia.


(semua orang "ouhhhh")

NAJIB: Haha! Yeah. It's gonna be romantic.

ANWAR: You're gonna get laid that night, man!!

(semua gelak terbahak - bahak)

NAJIB: Yeah!!

(Pak Lah buat muka terkejut dan membuatkan semua orang senyap)

PAK LAH: Itu pun kalau dia punya "bleep" boleh berguna lagi. HAHA!!

(semua orang gelak)

(Najib buat mcm nak tumbuk Pak Lah tapi main - main)

NAJIB: Don't let me do it!! Don't let me do it!!

PAK LAH: Saya nak tanya Raja Petra satu soalan.

RAJA PETRA: Go ahead, man.

PAK LAH: Betul ke kau takde kene mengena dengan Penguin dari cerita Batman!!! Haha !!

(semua gelak, Raja Petra pun)

RAJA PETRA: Kadang - kadang bini aku pun panggil aku penguin. Haha!!

PAK LAH : Bini kau pun!! Haha !!

ALLY ISKANDAR: Haish, Pak Lah. Paling suka nampak. Lima negeri dah kalah, Pak Lah.

(semua gelak, Pak Lah pun)

ANWAR: Lima negeri! That's a good one. Haha!!

Kita akan kembali selepas iklan ini.

Tutup T.V.

9 comments:

Mo Nazmi Ahmad. said...

hilarious. ahaha. shyte.

Unknown said...

gila bahaya blog kau ni..aku harap kau tidak berhari raya didalam lokap.

nway.salam muhibah.

cik.siti said...

hahah.. gila best dan gila bahaya entri ni!!

neway, entri ni buat aku gelak besar!!

neway, hai!!

Iz said...

hahahah.. kelakar.. aku siap dapat imagine the situation :p

Hadi said...

radical, anarki, rebel..
kalau kamu kene masuk FRU adi tk terkejut..

manusia terlantar said...

Haha.. Bila lah agaknya kau nak mintak maaf dengan mereka suma tu .. haha..

Tapi sangat muhibah malaysia begitu.. Hahaha..

fadliahmad said...

Gila.Gua ketawa besar.

Salut la.

penyelamat dunia said...

wahukhgakuhukgakuhga

K said...

fyi nurul izzah dah ada anak sorg da pn~